Fandom

Ikariam Wiki

הרחבה "ממתחיל ועד מתקדם" – שיטות משחק

452עמודים בסך הכל
Add New Page
הערה1 Share

הקדמה

במדריך הקודם שלי הסברתי לכם על איך לשחק את המשחק, והצעתי לכם את הדרך שבא אני אוהב לשחק. כעת אני אסביר לכם על שני דרכים, אחד בו הבנאי, שבונה הרבה, והשני הוא אחד שבוזז הרבה. אני גם אסביר לכם על הדרך שאני אישית הכי אוהב, שהיא לאזן בין שני הדברים. מומלץ לקרוא את המדריך הקודם שלי קודם לכן: בלחיצה כאן, במיוחד אם אתם חדשים במשחק וצריכים הדרכה.

פתיח

אתם לא יודעים למה אני מתכוון בבוב הבנאי? לא מבינים למה אני מתכוון שאני אומר שבוזז הרבה? לא מבינים איך לאזן? הכל במדריך, אך קודם, מעט על כל שיטה.

כאשר אתה מחליט לשחק כבוב הבנאי, זה חשוב לדעת שיש יתרונות וחסרונות. היתרונות העיקריים הם שאתה בונה הרבה ומתפתח, וכורה הרבה, וכמובן לא פותח לך אויבים דרך מלחמות. אך ישנם גם חסרונות. השיטה הזו אומנם לא פותחת לך אויבים דרך מלחמות, אך תמשוך אליך הרבה אנשים, שיחשבו שאתה מטרה טובה, או שנקרא לך, "חווה" – שחקן שכורה הרבה משאבים ויש לו גנרלים נמוכים. בנוסף, יש רוב הבריתות הגדולות שאני מכיר בשרתים, הן בריתות שדורשות ממך להיות פעיל במלחמה, שיהיה לך מספר מסויים של גנרלים, ובכלל, בריתות שתוקפות הרבה כגון RTF, 300 ועוד.. יהיה לך קשה למצוא ברית גדולה, גם אם תהיה עם 10 מיליון כללי..

גם לשחקן שבוזז הרבה יש יתרונות וחסרונות. היתרונות העיקריים, הם החסרונות של השחקנים שמשחקים כבוב הבנאי. אתה מסוגל למצוא לעצמך חוות, להכנס לבריתות שתוקפות הרבה, וחי ממשאבים של אחרים. החסרונות לעומת זאת, הם שאתה פותח לעצמך חזיתות מול בריתות למשל של אנשים, אנשים שמחליטים לנקום ומתחילים לבנות צבא, ועוד. כמובן שאתה גם כורה הרבה פחות, אך אם אתה טוב בשיטה, זה מתפצה במשאבים שאתה בוזז.

השיטה שאני הכי אוהב זה שילוב בין השניים, שבה יש הכי פחות חסרונות לפי דעתי, אך גם טיפה פחות יתרונות, או לפחות פחות משמעותיים. היתרונות של זה, הם שאתה משתמש בשני הדרכים, גם דרך כרייה, וגם דרך בזיזות, כדי לממן את עצמך. ככה, אם אחד השיטות נחסמת, השיטה האחרת מספקת לך את המשאבים. בשיטה הזו, אתה גם מתקבל לבריתות שתוקפות, וגם בונה יחסית מספיק. זו השיטה שאני פעלתי בה לפני שפרשתי. אך היתרונות שלה לא משמעותיים. הכרייה היא לא ממש גבוהה, אלא ממוצעת, והבזיזות הן לא נגד הרבה שחקנים, אלא רק החלשים יותר. יש גם חסרונות. כאשר אתה כורה מספיק, אתה מושך אליך שחקנים שבוזזים הרבה, שיותר חזקים ממך, וחושבים שהם יוכלו לנטרל לך את הצבא ולהפוך אותך סופית לחווה! אתה גם משיג לעצמך אוייבים, שאולי יהפכו בהמשך לבוזזים, ויחליטו לנקום! יש הרבה חסרונות, ועכשיו זה נראה לכם שזה לא שווה, אך אם משחקים את הקלפים נכון, ויש נסיבות מתאימות, תמיד אפשר לנצח..

בוב הבנאי

כבוב הבנאי, חשוב לזכור לפתח את המוזיאונים ובתי המרזח. אני גם מציע לפתוח את השחקן (ראו מדריך קודם "ממתחיל ועד מתקדם") באי מפותח, בשביל להוציא מזה כמה שיותר. גם מאוד חשוב, זה לפתח את החומות ובתי המחבוא, ואולי עדיף, אם אתם לא אוהבים צבא, רק ספינת קרב אחת בכל עיר, בכדי שכאלו שאין להם כוח לנטרל אותה, או לכבוש עיר באי שלכם, שאם הוא מפותח אני מניח שיש שם שחקנים חזקים ולא יוכלו בכזאת קלות, לא יוכל לחדור. חשוב לעשות את אמצעי האבטחה האלו, בכדי שזה יבלום את הגל הראשון, לפחות את האלו המאוזנים, ויאפשר לכם להתמודד עם ההתחזקות במשחק.

עכשיו יגיע הזמן, לפחות לרובכם, שחלק מהבוזזים שבסביבה יתחילו לתקוף. זה חשוב לזכור שאם אתם לא רוצים צבא לא יהיה דרך לבלום אותם, אך יהיה דרך להרחיק אותם. הדרך שאני ממליץ עליה היא הורדת המשאבים, חוץ מיין כמובן. כאשר הבוזז יראה שאין לך משאבים, הוא יבין שאתה לא שמיש כחווה, וילך למישהו אחר. עכשיו הבעיה בזה, היא שיש כאלו שמשאירים מרגל ורואים מתי אתה מתחיל מחדש את הכריית משאבים.. בגלל זה חשוב הבית מחבוא, וגם זה רק פתרון זמני, וגם פה בסופו של דבר תצטרך לפתח צבא.

כמובן שיש דרך להמנע מזה לגמרי. בשלב פתיחת השחקן (ראו מדריך ממתחיל ועד מתקדם), אתם יכולים לבחור מקום שומם, ולפתח אותו לבד. במקום הזה לא יבזזו אתכם, אך יקח לכם יותר זמן להתפתח, ואני יכול לאמר לכם, זה לא ממש כיף לעשות את זה, אלא אם אתם פותחים ברית שם ועוד שחקנים פותחים יחד איתכם. כמובן שתזדקקו לשחקן שנמצא שם כבר, אולי עדיף שחקן שעומד להמחק..

בנוסף, הייתי מציע שכשאתם משחקים בצורה של בוב הבנאי, תבנו ערים קודם כל בשיש, לאחר מכן יין, אחרי זה גופרית ואז קריסטל, כפי שרשמתי במדריך הקודם שלי (ראו ממתחיל ועד מתקדם).

"בוזזן"

כאחד שבוזז הרבה, אתה חייב להבין שמה שרשמתי במדריך הקודם, לא כל-כך רלוונתי. זה יסביר לך על דברים במשחק, אך שם זו דרך משחק טיפה יותר מאוזנת או בנאית.. אתה חייב להבין שהכל אצלך זה בראש ובראשונה צבא. יש לך הרבה אנשים ואתה לא יודע מה לעשות עם הזהב? תבחר בצבא. יש לך הרבה משאבים ואתה לא יודע מה לעשות איתם? תבנה צבא. צבא חייב להיות בעדיפות ראשונה בכדי שזה יעבוד.

כמובן שגם פה צריך מוזיאונים ובתי מרזח לשביעות רצון, ואת היין אתה עדיין צריך לכרות במכרות במידה מספקת, אך כל השאר צריך לבוא מאנשים. תשפר בתי מחבוא הרבה, ותחפש לעצמך חוות. עדיף למצוא כמה, כי תמיד יש את האלו שיודעים להתמודד איתך, או שקראו את המדריך הזה, שיתחמקו לך מזה.. כאשר אתה משיג משאבים, אך אתה חושב שיש לך מלא צבא, תבנה טיפה ערים, אולי גם תשפר עיריות בשביל שיהיה יותר אזרחים ללוחמים, או שתכרה טיפה יותר, וכמובן תשפר את החיילים. כל החיילים המשמעותיים שאתה משתמש בהם, צריכים להיות משופרים עד הסוף, כולל ספינות.

עוד דבר שאתה צריך לעשות, זה לבנות צבא בחוכמה. כלומר, אם יש לך ענקי קיטור, אתה לא תבנה נושאי חנית במקום.. אתה צריך גם לדעת לחלק את הצבא בין ימי ויבשתי, בשביל שתוכל לחדור למבצרים הכי גדולים שיש, גם אם החומה תהיה 20 עם צבא רגלי 5K גנרלים פלוס צבא ימי 3K גנרלים.. אפילו אם לא תוכל לכבוש עיר.

עכשיו חוזרים לקטע של פתיחת השחקן. אתה צריך לפתוח את השחקן במקום שיש הרבה שחקנים יחסית סבירים, לא חזקים מדי, אך גם לא חלשים מדי, שתוכל לבזוז. צריך לבחור מקום מיושב, בעל סבירות גבוהה יותר לחוות, אפילו באמצע העולם. אחרי זה תשתפר, תמצא ברית, ותהנה מהחיים.

בנוסף, הייתי ממליץ בצורת המשחק הזו, דווקא להתחיל מעיר יין ולהמשיך לגופרית (יין כי זה חובה לשביעות רצון), ולהשיג את השיש אחרי זה בבזיזות, וכמובן להמשיך לאחר מכן לקריסטל ורק בסוף שיש, כמובן אם יש את מי לבזוז, בשביל שתוכל לשים חיילים וגם לחקור מחקרים צבאיים ולשפר בבית המלאכה מהר בתחילת המשחק.

מאוזן

כפי שאמרתי, זו השיטה שאני הכי אוהב לשחק בה.. כאחד שמאוזן, כמובן שתצטרך עדיין צריך לבנות מוזיאון ובית מרזח, תמיד צריך. עכשיו אתה צריך לאזן בין כמה דברים. אתה צריך שיהיו לך מספיק נקודות מחקר, ואתה צריך שתכרה מספיק. עם המחקרים אתה צריך לשפר באיזון בין הצבא והימי לכלכלה והמחקר, וכמובן שאתה צריך לדלל עוד טיפה נקודות מחקר וכרייה בשביל שיהיה לך גם צבא סביר.

בשלב פתיחת השחקן (ראו מדריך ממתחיל ועד מתקדם), עדיף לקחת מקום שיש בו אנשים, והוא מפותח, אך לא יותר מדי חזקים. צריך לוודא שיש גם שחקנים יחסית חלשים שם, בשביל שתוכל גם למצוא חוות לבזיזה וגם תוכל לכרות בשקט. אתה צריך לאזן בין בזיזה לכרייה, בשביל שלא תקבל יותר מדי אוייבים.

אתה גם צריך לאזן בצבא בין ימי ליבשתי.. תמיד צריך שיהיה לך גם וגם. כאשר אתה כורה קריסטל, תשפר חיילים, אך גם תשפר את האקדמיות ותשיג יותר נקודות מחקר. צריך איזון בין הכל לקבלת אורח חיים מאוזן לגמרי.

בדרך הזו, זה נראה שיש הכי הרבה חסרונות, והכי קצת יתרונות. אני אומר, שרק צריך לשחק בקלפים היטב. יש שחקנים חזקים יחסית שם שרוצים לתרום למקום? תעזרולהם לקבלת יחסים טובים והם לא יבזזו אתכם. יש שחקנים מאוזנים? תבדקו האם יש להם בריתות טובות שיגנו עליהם. תכנסו לברית טובה שמגנה, ועדיף קרובה אליכם, ותעשו חוזים עם החזקים בשביל שיעברו דרך הערים שלכם ובכך יגנו עליהם לפרק זמן בו הם צריכים את הבסיס. ככה אתם גם עושים להם טובה ולאחר מכן תוכלו לבקש כטובה עזרה בהגנה על העיר, ואתם גם מקבלים הגנה על העיר כאשר הם משתמשים בטובה שנתתם להם. אם משחקים בקלפים נכון, אתה מוגן מכל הכיוונים.

בנוסף, הייתי ממליץ גם כאן ללכת בדרך הרגילה כמו שכתובה במדריך הקודם שלי (ראו ממתחיל ועד מתקדם).

סוף דבר

כעת אתם מכירים את כל הדרכים השונות לשחק את המשחק. אתם מכירים גם את המדריך הקודם, שמפרט על הדברים במשחק ועל איך להתחיל לשחק. תבחרו שיטת משחק, תשחקו לפיה, תשתמשו בשני המדריכים (אם יש משהו במדריך הזה שסותר את המדריך האחר, תפעלו לפי המדריך הזה כי במדריך האחר פירטתי יותר לכיוון הצורה שאני אוהב לשחק). ככה אתם כמתחילים גם יודעים הכל על המשחק, גם בוחרים לכם כבר מההתחלה איך תשחקו, וגם יודעים איך לשחק בשיטה הזו בצורה טובה מאוד. אני מקווה שזה יעזור לכם בהמשך, ושתוכלו להיות טובים בדיוק כמו המתקדמים שהתחילו לפניכם, כי כמו שאתם יודעים מהמדריך הקודם: כאשר יש לכם עזר טוב, אתם לא פחות טובים מהמתקדמים! אז תתחילו לשחק ותהיו מתקדמים בעצמכם! בהצלחה, עידו.

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית